Gebonden

€ 39,90

Op werkdagen voor 23:00 besteld, volgende dag thuisbezorgd
Gratis bezorging van al uw bestellingen
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Verlengde retourtermijn: ruilen of retourneren tot 10 januari 2021
Koop lokaal, ook online!
{{promotion.PromotionName}}

Eerst de lerende organisatie, toen zelfsturende teams en nu ook agile en continu verbeteren. Onze cultuur is doordrongen van het maakbaarheidsgeloof, waardoor we voortdurend organisaties willen veranderen en (re)organiseren. Met – als we niet uitkijken – een wildgroei aan beleid, bazen en bureaucratie tot gevolg. Zou het kunnen dat dit geloof ons op het verkeerde been heeft gezet? In De Vanzelforganisatie staat een onconventionele kijk op organisaties en ontwikkeling centraal. Elke organisatie beschikt van nature over (van)zelforganiserend vermogen. Zonder sturing van hogerhand gaan mensen ‘vanzelf’ leren en het samen werken organiseren. Wie dit onderkent, verandert en organiseert niet meer dan nodig. Zo blijft het ‘leven’ erin en blijven organisaties zo eenvoudig als kan. Iedere organisatie is dus al een Vanzelforganisatie. Met tientallen praktijkvoorbeelden, theorieën van vakgenoten, werkvormen en ruim honderd illustraties geeft dit boek een stevig fundament voor organisatieontwikkeling. Zo kun je direct aan de slag! Dit keer wél met het vanzelforganiserende vermogen als vertrekpunt. Daar oog voor krijgen begint met onbevangen kijken. Op de eerste plaats naar jezelf, want voor je het weet ben je onbewust precies de hindernis voor datgene wat al vanzelf loopt… De Vanzelforganisatie is geschreven door Simon van der Veer en geïllustreerd door Willem Minderhoud en Lucas Rozenboom. De unieke combinatie van tekst en beeld brengt dit boek echt tot leven. De belangrijkste ideeën, theorieën en instrumenten zijn verbeeld in illustraties, en daardoor kun je je de kernboodschap van het boek snel eigen maken. Ook bevat De Vanzelforganisatie veel inspirerende citaten die je uitdagen om op een andere, onbevangen manier naar organisatieontwikkeling te kijken. Maar bovenal is het boek een aanmoediging om de mouwen op te stropen en te gaan werken aan een organisatie met leven in de brouwerij.
ISBN
9789462762787
Vorm
Gebonden
Uitgever
Management Impact
Druk
1e
Verschenen
16-04-2020
Taal
Nederlands
Pagina's
504 pp.
Genre
Management, Economie & Communicatie
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbookslibr3 : libris