We zijn open voor afhalen!

We blijven natuurlijk uw bestellingen bezorgen, maar u kunt nu ook gebruik maken van ons afhaalloket. Meer informatie over de maatregelen rondom de coronacrisis.

Door de grote hoeveelheid bestellingen kan de wachttijd bij onze klantenservice langer zijn dan u van ons gewend bent. Meer informatie op onze klantenservice-pagina's.

Vertraging Engelstalige boeken door Brexit

Door de Brexit en de coronamaatregelen kunnen we de getoonde levertijden bij Engelstalige boeken niet garanderen. 

Paperback

€ 34,90

Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, binnen 1 - 2 dagen bezorgd
Splitting the bill

Paperback

€ 34,90

Boeken gratis bezorgd vanaf € 15,- (NL en BE)
Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
Verlengde retourtermijn: ruilen of retourneren tot 15 maart 2021
Koop lokaal, ook online!

Het hebben van een diploma is tegenwoordig een vereiste voor een veel beroepen. Maar werkgevers klagen vaak dat onderwijsinstellingen hun studenten niet de juiste vaardigheden meegeven voor deze beroepen. Deze interactie tussen onderwijs en arbeidsmarkt is niet nieuw, maar voert terug naar de periode van industrialisatie. Nieuw technologieën vroegen toen om een diversifiëring van geschoolde krachten. Ruben Schalk onderzoekt in dit boek hoe onderwijs in deze periode aangepast werd aan de vraag om geschoolde werkkrachten. Hiermee biedt hij een alternatieve geschiedenis van het onderwijs; een die zich richt op daadwerkelijke scholing en arbeidspaden, in plaats van op onderwijsbeleid. In tegenstelling tot de verwachting was niet de centrale overheid, maar waren lokale gemeentes doorslaggevend in het voorzien in geschoolde arbeidskrachten tussen 1750 en 1920. Zij namen het voortouw in het oprichten en subsidiëren van nieuwe schooltypen, waardoor de inefficiëntie van scholing op de werkvloer omzeild werd.
ISBN
9789058755131
Vorm
Paperback
Uitgever
Boom
Druk
1e
Verschenen
03-02-2016
Taal
Nederlands
Pagina's
224 pp.
Genre
Geschiedenis
Geen recensies beschikbaar.
pro-mbookslibr2 : libris