Internet biedt klanten de mogelijkheid om informatie in te winnen over producten, snel met een organisatie in contact te komen en aankopen te doen. Steeds meer activiteiten, gesprekken en aankopen gaan digitaal. Met online marketing speel je in op wensen en behoeften van klanten met behulp van internet of andere digitale technologieën. Online marketing is een geïntegreerd onderdeel van marketing. Het is geen vervanging van, maar een aanvulling op de traditionele marketing.
Click met online marketing behandelt in elk hoofdstuk een onderdeel van online marketing. Na het basishoofdstuk over online marketingplanning volgen het ontwerpen van een effectieve website, de inzet van social media, zoekmachinemarketing, mobile marketing en content voor het web. Extra voorbeelden, informatie en video's bij deze onderwerpen vind je op www.clickmetonlinemarketing.nl.
Met Click met online marketing kun je een online marketingstrategie opstellen en uitwerken in online middelen, media en kanalen. Dit boek is daarmee bruikbaar voor iedereen die te maken heeft met marketing, communicatie en vormgeving: adviseurs, professionals, managers en specialisten in bedrijven, instellingen en andere organisaties.