Deze cassette bevat het eerste en het tweede deel van Didactisch Coachen, plus een aantekeningenschrift. In het eerste deel van Didactisch Coachen wordt de basis van Didactisch Coachen beschreven, in het tweede deel worden een aantal inhoudelijke onderwerpen verder uitgediept.
In 2016 won Didactisch Coachen de NRO-VOR publieksprijs, een prijs voor wetenschappers die hun werk bruikbaar hebben gemaakt voor de onderwijspraktijk. De jury vindt dat de auteurs erin geslaagd zijn hun wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar een heel gedegen en praktisch handboek met veel oefenmogelijkheden voor een grote groep docenten.
Lia Voerman en Frans Faber werken samen met een groep erkende trainers in de Stichting Didactisch Coachen.
Op veel scholen in Nederland – van primair onderwijs tot en met wetenschappelijk onderwijs – zijn zij bezig om leraren te scholen op dit terrein. Hun ideaal is dat iedere leraar de attitude en bekwaamheden zal verwerven om op deze manier leerlingen en studenten te begeleiden.
Het eerste deel van Didactisch Coachen is ook in het Engels verkrijgbaar onder de titel
“Coaching for Learning”.